Kristina från Duvemåla..

Pga att Blogg.se krånglade igår (igen) så lägger jag upp inlägget från igår, idag



Tänkte precis gå o lägga mig när jag kom o tänka på en del ur Kristina från Duvemåla. Du måste finnas. Ungefär så känns de som Lasseliten:

Vem skulle hjälpa mig uthärda livet härute?
Vem skulle ge mig den kraften som jag måste få?
Vem skulle trösta mig, jag är så liten på jorden?
Om du inte fanns till, ja vad gjorde jag då?

Nej du måste finnas, du måste. Jag lever mitt liv genom dig.
Utan dig är jag en spillra på ett mörkt och stormigt hav.
Du måste finnas, du måste, hur kan du då överge mig?
Jag vore ingenstans, jag vore ingenting. Om du inte fanns.




NEJ, han tänker inte överge mig :) Inte såvitt jag vet iaf, och jag vet att han älskar mig minst lika mkt som jag älskar honom!

Och när jag ändå va på G så satt jag och sökte på YouTube, och hittade även Gabriellas sång, från Såsom i himmelen (?).
Den låten ger mig verkligen gåshud, precis som de flesta låtarna ur Kristina från Duvemåla.

Såg ju musikalen i Helsingborg lr ngt sådant med Mamma, Helt underbar upplevelse, är så tacksam för att jag fått se den..
Var ju iofs inte med Peter Jöback och Helen Sjöholm, men den var underbar att se ändå.
Älskar Helen Sjöholms röst..

Titta på klippet, lyssna speciellt på dels duvemåla hage ( den första) och Hemma och Du måste finnas. Dom ger mig gåshud på hela kroppen.
Lyssna även på Gabriellas sång om ni orkar leta upp den på youtube.



Klippet består av alla sångerna, småbitar av dom kanske jag ska säga. Och bilderna kommer från själva häftet man får när man såg på musikalen :)



Nu ska jag sova, imorgon ska jag jobba 11,30-18,30 sen ska jag hem emellan och göra mig iordning och sen hitta ut till Ugglarp.


Sov gott!

Kommentera - Och gör mig glad
Postat av: Sanna

åååh ja.. "Du måste finnas" gör så man ryser i hela kroppen!!

2007-08-11 @ 19:05:46

Lämna ett litet avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback