Ångest.. ångest...



Jag vill ha Juni.. Vill ha vill ha.

Sitter och funderar över allting. Har kollat upp priser på försäkring ( 180kr i månaden via Agria ) sitter och undrar över matkostnaden ( Äter ungefär 1dl om dagen ).  Den enda stora utgiften är själva hunden ( 10 000-12 000 kr ). Jag vet, ni tycker jag är galen, totalt galen. Men jag kan ta från mina sparpengar ( som iofs är för hus/lägenhet/bil ).
Att just Juni är till salu känns som ödet. Det är just den kullen som jag spanade på i somras, just en tik som Lasse vill ha och just en helsvart som jag tyckte va fint. 

Sitter och funderar på hur man ska lösa det när jag och Lasse jobbar samma tid ( 9,30-18,45 på ett ungefär). Oftast så går vi om varandra, så att Lasse jobbar 9(eller 9,30) - 18,10 och jag börjar 14 eller 16 eller liknande, beroende på vilken tid jag jobbar. Så då funkar det. Vill ju inte lämna hunden mer än 4h.

Lasse sa att han kan cykla hem någongång på lunchen, jag kan stresscykla på min rast någongång o springa ut på en 5minuters kissrunda. Har ju bara 30 minuters raster. Lasse har ju en timme. Lasse föreslog även att man kan be Camilla  (hans syster)  ta ut hunden en liten runda när hon slutat dagen på högskolan ( är ju inte så långt ifrån ), kanske kan muta antingen Rebecca eller Robin att gå ut o gå med henne när dom slutat skolan, fast dom har iofs Leo o tänka på.  Men kanske kanske :) Mamma sa tillomed att dom kanske kunde ha Juni hos dom, om nu inte Leo hoppar över kompostgallret.  :) Men dom har ju ett "hundrum". Som va tänkt att Leo ska få ha som rum senare, när alla mina saker är ute från de . hrm. hrm. Men iomed att Leo käkar på allt när han är ensam, så kan han inte vara där inne än. Utan han får vara i köket när han är ensam.  Så tills Leo fattar att man inte ska käka på stolar, bord och köpmansdiskar  så är ju "hundrummet" ledigt :)


Jag vill ha Juni, träna henne, tävla med henne eventuellt, mysa med henne, lära henne massa trix. Och nej, det är inget förhastat. Ellerja, inte SÅ förhastat. Jag har velat ha hund ett bra tag nu, speciellt sen jag och Lasse flyttade ihop. Jag jobbar inte så mkt, så jag kan ta hand om en hund. Jag kan gå ut med hunden, gå ut o springa med hunden. Vi har ju ett jättefint grönområde precis utanför dörren. Tänk va härligt att gå ut o gå, eller gå ut o springa med en hund brevid sig!  Vill ha en lydig hund som springer brevid mig, så det är något jag verkligen kommer jobba på.


Juni är lite större än vad rasstandarden tillåter ( 2cm),  vilket inte gör mig något. Och Lasse vill ju ha en lite större hund. hehe.. ^^  Det betyder att om jag ställer ut henne så kan domaren ge avdrag, eller strunta i det, det beror helt på domaren. Jag kan ändå tävla agility eller liknande med henne och tävla i lydnad. Kanske tillomed testar på LC någongång :)



Ne..  blir till o prata lite med Lasse när han kommer hem. Har ju iaf pratat med uppfödaren nu, och hon vet hur körigt vi har det just nu, så hon vet att vi kanske kan komma ifrån i mellandagarna. Ska kolla me Lasses schema lite och sen ringa o säga när vi kan komma  o möta henne. Hon vill verkligen att vi ska funka ihop, så om vi tar henne så har vi henne på prov i en månad för att se hur det funkar, både för oss och för Juni. Jag tycker verkligen om att hon vill att hennes hundar ska ha det bra.  Och hon verkar vara otroligt snäll. Ska bli kul att möta henne.

Ne. nu ska jag göra annat. See ya!


Visst ja, om ni vill se henne så gå in här
----> Italienskvinthundsblogg <-----
Det är de helsvarta hunden närmast kameran.


Kommentera - Och gör mig glad
Postat av: shoegal.

jättefin hund! men ja, det är mycket jobb med dom , verkligen :/ ibland ångrar jag faktiskt att vi köpte våra. inte så, men man blir ju faktiskt fast. om man ska iväg nån helg utan dom, så måste man hitta någon som kan passa dom, och som man såklart litar på... och det är svårt å hitta någon som vekrligen vill och kan. sen ja, så kostar försäkring... jotack. och mat, ja det är inte dyrt för oss, för vi köper stor påse på 15 kg, och dom äter 3 dl om dagen, vilket gör att påsen håller i 3-4 månader. men ni ska ju skaffa stor hund som sagt. mycket jobb med träning, att få den rumsren och allt :/ jag älskar våra hundar och dör hellre än att va utan dom, men som sagt, man blir jävligt låst :S alldeles för låst. men jag hoppas du tänkt på allt det redan :D hehe. Lycka till med vad ni ska göra gumman! PUSS


Lämna ett litet avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback