Smällare from hell.

image299


Jag börjar undra om tredje världskriget pågår här utanför. Det smäller och håller på dygnet runt. Jag har sett småungar sikta MOT VARANDRA. Kan dom inte träffa med? Lite naturligt urval sådär.
Jag förstår inte? Vem köper ut smällarna? Vem har ansvaret för snorungarna? Hur kommer det sig att dom springer omkring med smällare som man måste vara 18 år för att köpa och använda? Hur kommer det sig att dom är ute dygnet runt o smäller, undrar inte deras föräldrar vad dom hittar på?
Och var, VAR är polisen? Varför ger inte regeringen polisen lite mer pengar så att dom har resurser för att hitta slynglarna? När händer det att folk smäller smällare på dagar som inte är tillåtna?
Jo, nyår. Det är ingen överraskning, det händer varje år. Så varför får dom inte mer pengar? Så dom kan hålla lite koll, kanske leta upp dom, skrämma upp dom. Varför inte skärpa straffen för dom som smäller smällare? Jag menar, folk skadar sig, saker går fel och djur skräms upp. Det är därför dom har en lag som säger att du bara får smälla på vissa "aftonar". Inte dagen innan, dagen efter eller veckan före. Ge polisen mer pengar så dom kan ta dom jävlarna.
Här har dom redan låst entrédörrarna, eftersom dom slänger in smällare i trappuppgången. Smällare i trappuppgången... Jättekul när man bor på fjärde våningen. Längst upp. Undrar när deras hjärna åkte på semester. Jag menar, slänga in smällare i trapphus? Kul när det en vacker dag tar fyr. Och inte fan kommer dom lyckas ta dom, med tanke på att här ser ingen något. och inte finns det någon bevakning heller. Jag hoppas bara att det inte är denna uppgången och att jag är hemma, och märker ngt innan det är försent. För jag vill inte heller att det brinner, och jag inte hinner rädda iaf lite i lägenheten. Är inte det den värsta mardrömmen? Ungefär som att ngn i ens närhet dör? Det är mina två största rädslor, saker som tidvis ger mig panikångest. Tanken på att ngn i familjen eller släkten dör, eller allra hemskast, att Lasse dör, skrämmer skiten ur mig. Och tanken på att lägenheten brinner ner, med alla foton, minnen, våra saker skrämmer mig med. Så därför tycker jag att man ska ge polisen mer pengar. Varifrån dom ska ta dom vet jag inte, men dom kan la höja förmögenhetsskatten eller något, vad vet jag? Men polisen behöver mer pengar. Dom måste kunna ta dom här ungdomsligisterna tidigt och få dom att förstå att allt dom gör har konsekvenser. Rehabilitering. Hur kommer det sig att lugna Sverige mer och mer liknar USA? Dom måste ta dom här ungdomarna från början och få dom att förstå. Visst är det kul att sikta med fyrverkerier mot människor, men tänk när den faktiskt träffar? Kanske har dom då gjort så att en människa förlorar synen? Handlingar ger konsekvenser. Enkel matematik.
Det börjar med smällare, men man undrar ju var det slutar..

Kommentera - Och gör mig glad

Lämna ett litet avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback