Städa städa städa..

S t ä d a.. Det ska jag göra idag. Jätteroligt.
Hela lägenheten ser ut som ett bombnedslag.

Måste:
  • Städa skrivbordet ( det är vitt någonstans under allt skräp )
  • Städa resten av lägenheten ( det finns tex ett bord under alla saker i vardagsrummet )
  • Diska ( så jag hittar diskbänken igen )
  • Om jag hinner: slänga in lite tvättar  ( Iomed att Lasse inte hittade min tvättkorg när han tvättade i söndags ^^  )
  • Träffa Lasse i stan för att beställa förlovningsringar ( va ju bara lånering han gav mig )
  • Ringa uppfödaren ( frågan är när, hm. Så man inte ringer o stör menar jag.. )
  • Plocka upp lite av mina julklappar och ställa dom på rätt ställe ( nerpackade i lådor och ligga lite överallt är big no no )
  • Göra mig redo för kvällen, då blire grillfest. ( Fråga inte ens)


Och imorse klockan sju så ringde dom från jobbet. Ville att jag skulle jobba 9.30-16.15, men kände att jag måste göra allt detta idag. För om jag inte ringer uppfödaren idag, så blire sent då jag helst vill komma på trettondagen, inte kul o ringa o fråga om de tre dagar innan. Jag får dåndimpen varje gång jag går genom lägenheten iomed att det är så stökigt, vilket det blir när både jag och Lasse jobbar som fan och jag kommer jobba nu konstant 28dec-2januari. Och jag vill ha de lite fint, så jag slipper städa när jag kommer hem. Har tillräckligt ont i handlederna som det är, så vill gärna vila dom när jag väl är hemma.  Har fortfarande inte vågat gå till läkare eftersom jag inte vill bli sjukskriven.  Jag vill även fixa förlovningsringarna idag, för annars blir det nästa år någongång och då vetefan när vi kommer göra det. Bättre o fixa det idag som vi sa.

Jag vet att jag förlorar pengar på att inte jobba, men känns som om jag har ställt upp som fan nu. Jobbade 10 dagar i rad, ledig fyra dagar, jobbade sex dagar, ledig julafton, jobbade juldagen, ledig två dagar och sen jobba sex dagar i rad igen. Hade jag tackat ja idag hade det blivit sju dagar i rad.  Jag orkar inte. Har mördrömmar om att Ann-Marie ( min kassachef ) jagar mig, har haft två drömmar om att jag är utbränd och helt bottenkörd, och bara sitter och gråter för minsta lilla. Förra gången jag jobbade så mkt ( 10 dagars sviten ) så höll jag på o börja lipa när jag blev utskälld av en kund, jag som aldrig någonsin tar åt mig. Och på juldagen höll jag på att få dådimpen på en kund som skällde på mig bara för att det bara fanns EN kundpinne i min kassa då ngn flyttat över den ena till kassa 3, han krävde då att jag skulle ta en från kassa 1. Vilket jag tyckte va dumt för då saknas de ju en i kassa 1, bättre o leta upp min pinne direkt. Det är ju för fan inte JAG som flyttar pinnarna, utan idiotkunder som tycker att det finns för lite i just den kassan dom stod i. De bästa är att jag hade suttit där hela tiden från att jag började, och när jag började så fanns där två. Alltså har en Jävla kund flyttat den mitt framför ögonen på mig, utan att jag sett det. Framförallt så har han gjort det fast jag hade kö. " jag behöver pinnen mer. HA ". Jävla idiotkunder. Jag orkar verkligen inte mer. Normalt att man börjar hata jobbet mer o mer? Normalt att man nästan börjar gråta när man får minsta motgång? Inte.


Ne. dags o städa.

Kommentera - Och gör mig glad
Postat av: Sanna

okej, nu har vi lite att kommentera......
1. tror inte på att du har gjort allt på listan..
2. tror du sj på att lasse inte hittade tvättkorgen? jag tror mer att han bara sa det för att slippa ditt jätteberg! hehe..
3. grillfest? i dec? ooookej..
4. mamma säger härmed att du ska gå till en arbetsterapeut på vårdcentralen, dom sjukskriver inte folk heller så nu har du inga undanflykter..
5. sist men inte minst! jag vill se ringarna!! :)
pussis!!

2007-12-27 @ 20:43:39

Lämna ett litet avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback