Utmanad!


Världens mest oplockade ögonbryn..

Jag har inte orkat!

(eller brytt mig för den delen)

image127


Jag har blivit utmanad av Ämma, så här kommer sex stycken konstigheter/underligheter/egendomligheter om lilla miiig..

 


1.
Jag försöker övervinna mina egna rädslor genom att utsätta mig för dom, förr var jag till exempel väldigt rädd för att cykla i trafiken ( älskade cykelbanor ), och utmanade migsjälv genom att skaffa körkort, är fortfarande väldigt försiktig när jag cyklar dock. Nästa projekt är min rädsla för djupt/mörkt vatten där man inte ser botten. Alltså skaffa dykcertifikat.

2. Jag kan vifta på näsan ( ordentligt tillomed) och även flaxa med näsborrarna.

3. Jag läser mycket, och snabbt! Om jag ägnar en hel dag åt att läsa, med pauser för o äta, så kan jag lätt läsa ut två tre böcker som har mellan 400-600sidor. Och redogöra vad dom handlade om. Kanske ska tillägga att det måste vara böcker som är bra och som intresserar mig, annars blir jag bara uttråkad och slutar läsa.
Om jag måste läsa en bok som INTE intresserar mig, så läser jag några ord här o där på varje sida, tillräckligt för att förstå vad just den sidan handlar om, "skummar" helt enkelt igenom sidan. och kan berätta vad sidan/boken handlade om sedan.

4. Jag är en extrem datanörd. Har läst programmering och webdesign, men kommer inte ihåg nått av det ( nu var de iofs fyra år sedan jag läste det med). Men har fortfarande stort intresse och vill lära mig, men har inte tålamodet att sitta o pilla med sånt utan blir distraherad hela tiden. Är även World of warcraft spelare som ni kanske vet, spelar dock inte så mkt längre.

5. Jag är världssämst på att komma ihåg saker, och att hålla tider. Glömmer ofta bort att ringa folk, ta kontakt med folk och vad jag ska göra. och ja, jag kan stanna upp mitt i en handling o fundera på vad jag skulle göra. Jag är en otrolig tidsoptimist (precis som hela min familj) och kommer ofta sent, dock aldrig till jobbet, dit är jag oftast för tidig.

6. Jag hatar att städa, och är en mästare på undanflykter. Dock älskar jag när det är renstädat och fint, och vill gärna ha det fint runtomkring mig. Hatar att dammsuga över allt annat, får ont i huvudet av det ihållande irriterande ljudet, så tar ofta på mig att damma och ta toaletterna för att slippa, ngt som Lasse (tackolov) inte har något emot. Sen får jag ha hand om blommorna med, det har jag dock inget emot, mina egna små skötebarn. Älskar att hålla på med mina växter, och att fota dom.


Jag utmanar.. ehh.. Carin och Rally-Sally(och Kajsa-kavat förståss).. och alla andra som har tråkigt.
(Ärligt talat så har jag inte så många jag kan utmana, Äm har ju redan blivit utmanad TVÅ ggr)

REGLER: Varje person börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv.Bloggare som blir tagna ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn.Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit tagna och att de ska läsa ens egen blogg för mer information

Kommentera - Och gör mig glad
Postat av: shoegal

hoho, kul att läsa om dig :) så du är också rädd för djupt och mörkt vatten? dock hade jag aldrig vågat göra som du - köpa dykgrejer och dyka i djupt vatten. då hade jag dött.
hur kan du inte gilla att städa? knäppis ; ) hihi.
och du? vem bryr sig om att plocka ögonbrynen? jag är trött på det. inte gjort det på typ 2 år. det gör så ont :S vafan...jag rakar dom istället, där det växer. det funkar det med : ) lättare, och gör inte ont! : ) kram maddää!

Postat av: Rally-Sally o Kajsa-Kavat

vi antar utmaningen men matte har lite taskigt med tid just nu så det blir under dagen, säger hon. Fnys

2007-07-05 @ 11:56:08
URL: http://italienskvinthunds.blogg.se

Lämna ett litet avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback