We had a bit of a situation here..

.. Innan ikväll :)

image131
Gammal gammal bild på mig


Pappa var ju här o fixade våran sovrumslampa ( lång historia, som Lasse skäms över, så jag tror vi skippar den helt ), och då stängde vi av strömmen i hela lägenheten under tiden vi fibblade. Och sen satte vi på den igen och allt var frid o fröjd, allt funkade.. trodde jag.

När vi kom hem sisådär sex timmar senare, så visade det sig att kylskåpet och frysen inte alls fungerade. Vi drog proppar och testade och höll på,men nähä, inget där, så vi ringde till hyresvärden HFAB..

Eller ja, Lasse ringde.. i 20 minuter tutade det upptaget, och sen hamnade han i telefonkö i sisådär fem minuter. Under dessa minuter mumlades det en hel del från Lasse..

"egentligen så finns det ingen kö, utan ni har bara satt på denhär för att kunna gå o fika."

var en av dom sakerna han yttrade. Ärligt talat så tror jag att det han sa är sant med.

Men vi hade iallfall en gubbe som kom o drog i säkringar och allt möjligt, till sist så fick han lossa på själva höljet till proppskåpet och hittade felet, en liten skruv som hade skruvats ut en bit.

Men nu funkar allt iallfall!


Usch.. sitter o tänker på allt jag måste spara pengar till..

Det blir ju ev. en australien/thailands resa för Sanna till våren, egentligen vill jag följa med henne, men har inte råd att spara pengar för 2månader utomlands.. Så det blir kanske som så att jag och Lasse åker o hälsar på henne istället i två-tre veckor. Iallfall så stannar det säkert på 20 000 kr med flyg och allt, om inte mer.


image129
Min busfia!

Vill åka över till England och hälsa på min lilla busfia och hennes bebis Eric som föddes i september ( om jag inte minns fel.. ). Samtidigt så vill man ju säga hej till Pete, mitt ex, som inte bor så jättelångt ifrån min busfia. Han har sagt att jag/vi får sova över där o så, men frågan är om man vågar ? ;) Pete har för övrigt lovat mig en stand-up comedy kväll med, vill se det IRL på scen. Sen vill jag vara ett par dagar i London med, bara för att :) Frågan är vad en resa dit går på? Hm. får kolla med Pete. Men kanske.. hm. 15 000 kr ??

image130
Pete


Vovve! Allt är ju planerat inför vår lilla tik. Nu ska vi bara få tag på en lägenhet eller liknande med trädgård. Vet dock inte vad vovven kommer kosta, men det är ju mkt saker runtomkring i början med, säg.. hm. 15 000 kr allt som allt kanske?

Hjälp. Hur ska jag lyckas med detta? Med tanke på min lön.. Usch. måste hitta nytt jobb..

Kommentera - Och gör mig glad
Postat av: shoegal

15 000 för hund + allt som ska va till menar du? vad för hund ska ni köpa egentligen?! vi köpte yoda och lady för ung 14 000 sammanlagt. med alla saker dom fått ... så nej... om man räknar på yoda köpte vi koppel, leksaker, schampoo, halsband, lite kläder osv till han. kan räkna med 10 000 sammanlagt. och lady ungefär samma. hur kan det då bli 15 000 för en hund!? ska ni köpa en chihuahua eller? :P


Lämna ett litet avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback