Is this the world..

.. we are living in?

Såhär fint bor jag :
http://www.hallandsposten.se/artikel.asp?oid=237830

Bor dock på 36A och inte 36C där dom hittade "bomben".
Sen vi flyttade hit har följande hänt:
  • Dödsmisshandel på Maratonvägen30någonstans.
  • Kvinna ihjäl skjuten utanför dagiset på Andersberg(området brevid, cyklar förbi precis utanför när jag ska till jobbet)
  • Cyklist blev beskjuten på grönområdet mellan Linehed och Gustavsfält.

Underbart område, eller hur?

Rätt kul med.. satt och sökte på maratonvägen på Hallandspostens hemsida.. och eh jaa..

background story:
När vi flyttade in så sa den dåvarande hyresgästen att han hört ngt om en totalrenovering av området, antagligen till sommaren (DENNA sommaren .. eh? ) och att dom eventuellt skulle glasa in balkongerna och annat trevligt.
När vi anmälde fuktfläcken som kom(mer) igenom ytterväggen in i vardagsrummet, så målade dom bara över och sa att det kommer ifrån utsidan och det ska åtgärdas när dom renoverar alltihopa.

Idag:
http://www.hallandsposten.se/artikel.asp?oid=87308

Lägg märke till NÄR artikeln är skriven.. Jo..2005-09-29.
Och där står det att det ska vara klart 2008.. Bäst att ni snabbar er grabbar, för jag är mögelallergiker, har redan sagt innan att jag har känningar från väggen, tvättmaskinerna och torktumlarna pajjar stup i ett (anmält själv tre ggr) och området ser rent ut sagt, förjävligt ut. Vi har inte fått höra något alls om när området ska renoveras, men det är i desperat behov, så mkt kan jag ju säga.
Sist jag bokade en veckotvätt (4h) så fungerade inte torktumlaren, jaa, den jag anmält TVÅ ggr. Knappen stannar inte inne när man trycker in startknappen.Men iofs så har ngn lagat den.. Genom att trycka dit en kartongbit.. Va i helve..e. Jag vet inte vad ni anser, men jag tycker att den ska fungera utan en kartongbit intryckt brevid knappen för att hålla den inne.. Speciellt med tanke på att den skakas ut när torktumlaren kör, för den är ju inte speciellt stilla. Men men. vilket fall som, renoveringen ska vara klar 2008 står de ju.
Seså,  snabba er på HFAB, ni har ju bara ett halvår kvar.

Kommentera - Och gör mig glad

Lämna ett litet avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback