Det känns så vuxet..

.. att köpa bostadsrätt, och jag tycker om den lägenheten vi tittade på. Jag ville ha en lägenhet som jag kunde få fixa lite i, för att göra den mer personlig, helst inte helt nyrenoverad, utan jag ville själv renovera lite efterhand sådär. Känns bara tråkigt o köpa en nyrenoverad lägenhet för en halv miljon och sen veta att i slutändan, om/när man säljer, så kommer man få mindre pengar, om inte priserna har gått upp helvetiskt mkt.

I lägenheten vi lägger bud på nu skall följande göras:
*Måla om hallen ( den är förskräcklig just nu, röd med svart mönster)
*Ta bort "gardroben" i hallen som används som klädhängare och sätta dit en separat hatthylla/ klädhängare.
*Måla om dörren till Toaletten ( den är knallröd på utsidan och ljusblå på insidan, den ska ha samma färg på båda sidorna tänkte jag.. :) )
*byta ut kyl och frysbox(!!) mot kombinerad Kyl/frys.
*Måla lilla rummet.
*Byta ut det otroligt fula badrumsskåpet.
*Byta ut knopparna på köksluckorna.
*Ev, byta ut badkar mot dusch, eller helt enkelt tvätta badkaret som faaaen.
*Ev, måla om köket.
*Ev byta ut tvättmaskin, och skaffa torktumlare med.


och senare, när man får pengar till de ( de gäller ju o spara ihop litegrann och kolla upp alltihopa och kanske göra lite själv)
*Kakla i köket ( inte så jättestor yta tackolov)
*byta golv i köket ( gammal rödplastmatta, resten av lägenhet har parkett)
*Fixa iordning i badrummet. Kanske inte kakla hela, men iallfall byta ut tapeten och göra lite fint. Byta ut handfatet kanske.




Och även om de kanske verkar som om det är mkt och dyrt. Så tror jag att man kan få lite mer pengar när man säljer det. Fixa iordning trädgården är bra med.

Hela grejen är att när vi tittade på lägenheten så var den delvis tömd ( han hade uppenbarligen redan flyttat) och det var inte sådär jättebra städat. Smutsiga köksluckor, diskmaskinen hade fläckar på utsidan, trädgården såg kanske inte så jättejättebra ut, det var smulor på bordet.. och tja. jag vet inte. Lite småsmutsigt intryck. Att han kunde fått mer bara genom att göra smågrejer. Men nähäpp. Får la se vad vi får ge. Vi tänker stanna på 500 000 kr vilket fall som.


Men viktigast av allt, är att jag trivdes i lägenheten. Och den kommer bli jättefin sen. och sen kommer vi ha vovve med, och vara nära Sanna (viktigast av allt :) ) och sen så blir de nära till min familj och så med.


Tänk, jag kanske är vuxen iallfall, fast jag inte ville erkänna det :D


puss på er!

Kommentera - Och gör mig glad
Postat av: shoegal

låter som lägenheten säkert blir skitfin när ni gjort allt detdära. men mycket grejer å göra. och dåligt att det inte var riktigt städat. är skitviktig med sånt själv när jag flyttar från en lägenhet.

hoppas ni får den gumman! puss!


Lämna ett litet avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback