Ngn som har ett altare o låna ut?



Sådär. nu har vi skaffat hemtelefon, trodde vi. Vi har ju klarat oss jättebra med mobilerna men 3 är ju lite halvvärdelösa ibland. Så då o då så bryts samtalen och ibland kommer man direkt till röstbrevlådan (jättebra när folk står nedanför och inte kommer in/man ska gå ner och möta dom).. Såå. vi skaffade hemtelefon.

Och jag trodde, med tanke på Telia (Felia) att det skulle krävas att man sprang tre varv runt huset, motsols, be till Felias egna gud, offra en get, spottade tre gånger på alla uttag och sen renade lägenheten med rökelse.. Minst. Men de sa hon i butiken att det krävdes det inte alls. Men hon hade tydligen fel, för vi har fortfarande ingen ton i våran telefon. Yippieyahoo.

Mamma o pappa va här o lämnade deras gamla telefon (köpte en bärbar igår, men den måste ju laddas i typ 12h först lr ngt) och skulle testa uttagen, men ikke ett ljud. Och pappa the elektriker upptäckte att antagligen har ngn tidigare hyresgäst flyttat uttagen, för vi har ett i sovrummet, ett upponer i vardagsrummet och ett upponer i köket.. och inte ett enda i hallen. och det ser ut att ha funnits ett i hallen, men att det har splittrats, för det finns två sladdar som går därifrån, ett till köket och ett till vardagsrummet. Hemmabygge.

Ännu mer Jippie..

Så nu ska jag ringa o prata me HFAB, för telia måste ju skicka hit ngn antagligen som kan fixa telelinjerna o jacken, och sen vill jag veta var jacken fanns från början. och VEM ska betala räkningen för telefongubben? Jag tänker då fan inte göra det för ännu ett hemmabygge i denna lägenheten. No fucking way.  Och sen ringa till telia ( underbara telefonköer) och kolla om dom kan fixa de på ngt annat sätt först o främst o annars skicka hit ngn.

We.. need.. phone...

Kommentera - Och gör mig glad

Lämna ett litet avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback