Dags att plågas än en gång..

.. för imorrn är det dags för tandläkaren igen..


Undrar om jag tvingas betala även för detta uppföljningsbesöket. Ska dock fråga dom hur det kommer sig att jag fick betala 2700 kr för min bettskena och en killpolare fick betala 700kr. Och nu snackar vi alltså om att vi har gått till samma tandläkarmottagning, och Nej, det är ingen privattandläkare utan det är Folktandvården på Vallås.
Hur kan det skilja så mycket i pris liksom?

Det var ju inte precis som om jag själv gick in och sa:
-Hej! Jag vill ha en bettskena, för jag har hört att det är så kul!

Jag hade ju ONT i tänderna och käken, och jag höll på att gnissla tänder så mkt att tänderna hade slipats ner en bit, jag BEHÖVDE bettskenehelvete. Borde det inte gå på ngn försäkring eller så då? Typ. sjukvårdsförsäkring..


iofs. Har jag en sjukvårdsförsäkring numera? Ehh.. Får nog ta o kolla upp lite vad hemförsäkringen täcker..

Aja, får ta o fråga imorgon angående försäkringar och hur de kunde bli så dyrt för min del... Man vet ju aldrig.



Känner mig sådär mysig och tillsfreds just nu. Körde 55 minuter BOX innan på Nautilus. Började klockan åtta. Kanske lite i senaste laget, men underbart pass, helt klart. Man tränar verkligen helaimage294 kroppen och man får lite kondition på köpet med. Kunde iofs inte ta i så mkt som jag brukar eftersom jag råkade skada knät på Arosfortet. Fråga mig inte hur, men ont gör de. Så inga knäböj eller konstiga saker som innefattade benen för min del. Men jag tog i så jag va knallröd i ansiktet. Vet inte varför, men jag skäms inte numera för att verkligen Bita ihop och halvskrika förmigsjälv när jag tränar. Jag vågar ta i och se hur ful ut som helst.  :) Jag börjar nog bli gammal.. ^^


Måste ta tag i saker med. Måste hitta en ny mobil. Ska ju förnya mitt 3 abonnemang nu. Och då får man ju en ny mobil. Yay. Vill ha en med lite bättre kamera då jag märkt att jag tar ganska mkt bilder med den med. Spontana bilder. Använder ju min kamera till de bättre och planerade bilderna.
Iomed att jag inte har någon handväska under vinterhalvåret, så kommer ju aldrig kameran med när jag ska iväg.
Och ska jag hålla fast vid Nokia eller gå över till Sony ericsson? Har ju haft båda delar och är ganska kluven där. Min nuvarande nokia valde jag mest för att Nokia brukar hålla längst i mitt sällskap. Fast den har ju vart tejpad sen i våras. Efter att jag tappade den och baksidan pajjade lite.




image292
image293


(Min skärmbild är mig, tagen mitt i vinter förra året, när de va så kallt när jag gick hem från jobbet en kväll när jag slutat klockan nio, att man va tvungen o dra upp halsduken över näsan, för att de gjorde så ont att andas in den kalla luften, och näsan höll på att förfrysa. Detta är dock en av Lasses favoritbilder, och en av dom få bilderna jag har kvar sedan jag rensat min mobil då den höll på att flippa ur totalt, så den fick helt enkelt bli bakgrundsbild)





Näe, dags att göra annat. Ha de fint!

See ya!


Kommentera - Och gör mig glad
Postat av: Denise

jag var faktiskt också hos tandläkaren idag, men var inte så plågsamt(jaja,allt är relativt), en vanlig undersökning bara, och för första gången någonsin fick jag inga predikningar om tandtråd, utan hon bara sa att allt såg fint ut :D yeay! sen kostade det 450 spänn,men kunde blivit så mycket värre..som du ju vet :/ kramkram!

2007-11-20 @ 13:37:26

Lämna ett litet avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback