Voff Voff.

image295
Leo när vi gick på ön med mamma o pappa i söndags.


Börjar bli totalt vovvegalen nu..  De raserna som har vart på tal är Italiensk vinthund, Dansk/Svensk gårdshund och för ett par dagar sedan så hittade jag en ny favvoras. Mexikansk nakenhund, fast med hår :)

Lasse vill inte skaffa sig en Italienare, av diverse orsaker. Jag älskar dock det att dom klarar av att vara ute o gå jättemkt, men ramponerar inte lägenheten om den bara får klara sig med små kissrundor en dag, om man tex är sjuk. Dom har en underbar av/på knapp för det mesta, och de flesta italienarna är lugna inomhus och speedar på som fan utomhus :) Och jag kan säga att det är en Underbar syn att se en lös italienare som springer fort som vinden :)  Att dom sen är übermysiga är ju inte helt fel heller. Dom älskar att sova under täcket, och att krypa ihop på soffan tillsammans med dig, helst under en filt eller under din tröja. Vill haaaaa..

Lasse vill istället för en Italienare ha en DSG ( Dansk/Svensk gårdshund). Visst, jag håller med, dom är underbart söta. Men dom kräver väldigt mkt av en. Det är ju en terrierlikande ras med, så envisheten hänger ju  med.  Lasses mamma och rune har en DSG som heter Ida. Och hon är jättesöt, jag vet! Men jag är inte helt säker på att jag vill ha en sådan ändå :)

Och nu till den sista rasen som jag hittade för ett tag sedan. Perro Sin Pelo del Peru ( PSP). Har än inte hittat alltför mkt information om rasen, men jag surfar runt så gott jag kan. Om du undrar lite om rasen så kan du alltid gå in på
http://www.urcanis.se/   och trycka på Perro Sin Pelo del Peru. Men det jag kunde hitta i RAS, var att dom finns i tre storlekar, och vi är nog ute efter den största, grande. 50-60 cm och 12-25 kg. Lagom för vår del. Vi får väl se. Har hittat lite kennlar och sånt iallfall :) Och som sagt, innan ni blir förfärade över att dom inte har någon päls, och ni kastar er på kommentatorfunktionen och säger att, den behöver ju säkert kläder, och solskydd och allt möjligt. Det är den hårade varianten som vi är ute efter. Inte den nakna. Även om man inte kan ställa ut den hårade varianten, då det inte är ett godkänt hårlag, så kan man göra annat med den, agility tex.


Vi får väl se hur det går. Ingen brådska än så länge. Vi vill ju ha en bättre lägenhet först. Men jag är så supersugen på att skaffa en hund nu iallfall.. *gnäll gnäll*

Kommentera - Och gör mig glad
Postat av: Lasse

"Lasse vill inte skaffa sig en Italienare, av diverse orsaker."

För att dom ser ut som aliens?
Skämt åsido, jag tycker dom verkar bräckliga. Men sen har jag ingen koll på hundar.

2007-11-21 @ 17:28:47
Postat av: shoegal.

du råkar inte veta något jobb i halmstad gumman? puss.

Postat av: Jeanette Flink

Hej!
Jag hittade på detta inlägget när jag tittade över statestiken på URCANIS hemsida.

Jag är i alla fall rasombud för Perro sin pelo del peru. Hör gärna av dig om du vill veta mer om rasen.

MVH/
Jeanette

2007-11-24 @ 10:03:26
URL: http://www.peruanare.se

Lämna ett litet avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback