Tjock?

image281



Igår så skrev mitt ex till mig. Mitt ex, som jag var ihop med i två år. Jag var 19år när vi gjorde slut. Han va här för några veckor sedan, och han va o handlade på Willys när jag jobbade, så vi möttes lite hastigt. Detta va hans kommentar om det hela :

 "är lite besviken på dig madde."
"Du kanske inte ha de så lätt å så.. Men seriöst, pajja inte din kropp så där.. Du hade värsta kroppen när vi var tillsammans.. Kan ju inte säga att de är sig likt"




Alltså, sure, jag har gått upp i vikt sen dess, av diverse anledningar. När jag va ihop med Per så mådde jag apdåligt, jobbade 5.30- när som mellan 13-18. Kunde alltså jobba elva timmar på en dag. Tog en halvtimme dit och hem, pendlade alltså till jobbet, vilket gjorde att jag gick upp 4.30 på morgonen. När jag väl kom hem så va jag inte så jättepigg kan jag ju säga, och Per lagade inte mat eller något whatsoever. Jag fick honom till att rulla upp persiennerna i sovrummet, thats it. Jag fick alltså jobba hela dagen, laga mat, äta och sen sov jag, eftersom jag skulle upp tidigt dagen efter igen. Därför blev det ofta att vi köpte mat på gatuköket i Laholm. Mina ledig dagar gick åt till att städa, tvätta och diska all disk som jag inte orkade med de dagar jag jobbade. Inte den bästa maten + ingen motion alls, gör inte underverk för kroppen.  Sen orkade jag inte ta tag i träningen igen, Sanna tränade med sin pojkvän och jag hade inte så stor lust att träna med mamma.

Men nu har jag äntligen börjat träna igen med Sanna, och vi har vart ute o gått ganska mkt med vovvarna. Visst nu har jag haft ett uppehåll på lite mer än en vecka. Mest pga att min häl gör ont som fan. Har typ överansträngt min hälsena. Men jag vill träna. Jag börjar bli galen på att inte röra mig. Tycker de är jätteskönt o komma ut o gå och träna på gymmet.

Men en av grejorna med min kropp, är att jag har fått större höfter nu. Så jag har en snygg timglasformad kropp.. Kan man ju säga. Jag har nämligen breda axlar, bred bröstkorg ( med större bröst nu än när jag va 19), smal midja och sen stora höfter.   Jag vill bli mer vältränad, så som jag va förr. Men det kommer inte hända. Det är för mkt som har hänt med min kropp som jag inte har kontroll över. Visst, det är inget jag är glad över, men som sagt, jag kan inte göra ngt åt mina höfter och bröstkorg. Jag är INTE överviktig. Jag väger runt 70kg. Jag är 172 cm lång.  Ligger kanske på den övre skalan på normalviktig, men normalviktig är jag fan.  När jag va yngre så var jag alltid underviktig, och det är inte kul när folk bad en att äta för att gå upp i vikt, samtidigt som man vräkte i sig mat, godis och allt möjligt utan att gå upp alls.

Visst kan jag önska att jag fortfarande såg ut så. Det erkänner jag. Men samtidigt så orkar jag inte bry mig. Jag är nöjd med min kropp, jag vill bara träna för att må bra och att bli lite smalare, men jag tittar inte på kilon, jag tittar på min kropp. Jag vet att Lasse älskar min kropp, även om jag inte skulle tycka om den, precis som jag älskar hans kropp, fast han inte tycker om sin. Jag tycker Lasse är den sexigaste på jorden i mina ögon. Jag älskar honom över allt annat.  Jag tänker aldrig någonsin byta bort honom, han råkar nämligen vara den enda som står ut med mitt barnsliga sinne och min förmåga att vara fruktansvärt lat :)


Så .. summan av det hela. När jag va 19 så va jag skitsnygg o jättesmal. Men Hey, inget jag kan gör åt att jag har blivit äldre, jag har fått kvinnligare former och jag är normalviktigt. Men snälla, säg inte sådana kommentarer, tror du inte att jag är medveten om att jag inte kommer i mina gamla kläder? Att jag har gått upp i vikt? Sådana kommentarer sårar så fruktansvärt mkt. Jag va skitdepp efter att han skrev det där. Jag vill inte bry mig om min vikt på det sättet. Jag vill bara trivas med vem jag är.





image282
Såhär såg jag ut då.

image283
Typ såhär ser jag ut nu.
Vet att det är en dålig bild, men jag har blivit mkt skicklig på att ducka helkroppsbilder.




Nu ska jag snart dra till räddaren i nöden.
Tandläkaren.
Ajj.

See ya


 

Kommentera - Och gör mig glad
Postat av: shoegal.

vilken jävla idiot han är. precis som man säger sånt! vadå paja inte din kropp sådär? Man pajar den inte för att man gått upp i vikt! vad har jag då gjort med min om du har pajat din? Störd kille, ursäkta men så säger man inte! du är absolut inte tjock. vafan du är ganska långt. du är 10 cm längre än mig och jag tror din vikt ska ligga runt 70. jag är 1.62 och ska väga 65. jag har 30 kgs övervikt jag ska jobba på att gå ner.

man blir så otroligt sårad när man får höra sådana kommentarer. kommer ihåg i 1an på gymnasiet när jag gått av bussen där jag bodde. grannpojkarna viskade om mig och jag frågade va dom pratade om. då sa ena killen "hon har blivit så fet". den satt sig rakt in i hjärtat. barn talar ju sanningen också. efte det gick jag ner 25 kg på 3 månader genom att träna på gym 2 timmar om dan och äta endast på lunchen i skolan. låter stört, men jag har aldrig mått så bra och jag älskade min kropp. jag trivdes med den vikten och ska gå tillbaka dit. jag var inte smal. jag var mullig och när jag såg mig i spegeln var jag vacker. jag var snygg. jag hade itne känt så på evigheter! jag vill som sagt dit igen. kommer ta längre tid denna gången. jag har ju gått upp allt igen (antagligen för jag gick ner way to fast). blev så när jag blev tsm med niklas. många myskvällar och ingen ork att laga mat gjorde att vi åt skräpmat. rörde inte på mig mycket. har nog fan aldrig ätit så mycke som jag gjort när jag blev ihop med han. men han älskar min kropp. han tycker jag är världens sexigaste. det får mig att inte tänka på min vikt dygnet runt som jag gjorde när jag var yngre. jag tror jag växt upp och mognat och accepterat min kropp mer nu. jag tycker tom om min kropp vissa dagar. det är bara magen jag hatar. den är i vägen. men när tex doktorn sa det där till mig, som jag skrev om bröt jag ihop. dom fattar inte att få höra dåliga saker om ens kropp gör ont. dom får det att låta så lätt, som om man går ner i vikt hur lätt som helst. inga problem alls. jag kämpar arslet av mig!

jag vill mest säga att du är en underbar person och även om jag fortfarande inte träffat dig på riktigt är du vacker och jag tycker du har fin kropp. det hade du innan också, men du har lika fin kropp nu! det var ju inte sunt du levde innan när du var med per. vafan gjorde han? du gjorde allt. du jobbade som fan och du städade och fixade när du hade tid över. du var även assmal. du ser sundare ut nu. men du va ju såklrt snygg innan också.

babbel babbel babbel. skit i vad per sa. han kan dra åt helvete. tydligen har han ingenting att tänka med öht. ashole. sådana människor är inte end värda att bry sig om . eller ens lyssna på. ta inte åt dig gum. du är vacker och du har en kille som älskar dig och din kropp! du är superduktig som tränar gum och tagit tag i det, men jag tycker inte du behöver gå ner i vikt :) men jag förstår ju att det även är viktit för en själv att trivas med sin kropp. andra säger att dom älskar mig som jag är. niklas säger att han skulle kunna älska mig även om jag var fetast på hela jordklotet. haha. men jag måste själv va nöjd med min kropp. när jag gått ner 30 kg kommer jag stanna där. även om jag är mullig då. spela roll : )

DU ÄR UNDERBAR DILDOFRIEND :) Puss

Postat av: Denise

jag tycker att det där låter precis som en kommentar någon som ångrar sig jävligt mycket men inte kan erkänna det, skulle säga..
han har väl kommit på att han aldrig mer får det så bra som han hade det då.. kramiz

2007-10-23 @ 15:23:33

Lämna ett litet avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback