Underbart trevlig natt...

.. eller inte..


Vi gick o la oss redan halv elva igår, iomed att jag mådde så dåligt. Klockan tolv så vart de kört. Spydde första gången. Sen drog jag in en spann i sovrummet ( latmaskgenen i mig ), och spydde tre ggr till fram till runt halv fem på morgonen, och inte speciellt mkt sömn överhuvudtaget under natten.  Tyckte lite synd om Lasse som blev väckt hela tiden. Han skulle ju jobba idag.

Sov två timmar tills väckarklockan ringde, så jag kunde ringa o sjukanmäla mig, dom blev sååå glada. Ann-Marie mumlade ngt om att de va svårt att få in ngn till klockan 8. Men vad ska jag göra? Gå till jobbet sjuk? Och ha hand om matvaror? När vi inte ens vet varför jag spydde?
 Det där med att min hals svullnar händer lite då o då, men det är väldigt sällan jag spyr pga det, och om jag gör det, så gör jag det oftast bara en gång pga att jag har svalt så jäkla mkt slem. Har snytit mig så mkt att jag redan gjort slut på två stycken toarullar.


Gick upp runt tio, klarade inte av att ligga i sängen mer. La mig i soffan med en kudde och täcket. Blötte även ner en handduk o la över mig för att få ner febern lite, för jag är grymt varm. Kändes bättre efter det, tog en panodil med och tvingade i mig massa vatten och nyponsoppa, vi hade inget hemma som jag kände jag ville pröva på i matväg.
Så Lasse handlade på lunchen, köpte smörgåsrån till mig, klassisk jag-är-sjuk-mat. Smörgåsrån med ost. Känns bättre nu när jag har fått i mig lite i magen. För första gången idag sitter jag vid datorn tex, innan har jag vandrat som en Zombie mellan köket, toan och soffan.

Kan erkänna att det känns bra att Lasse är hemma med, ge lite extra energi.


Ne, nu är det dags för experiment nr2, smörgåsrån med ost mellan, lite mer mat, får la se vad magen tycker om det :)  Soppa senare ikväll med vart det tänkt.

Men det kommer ta ett tag o bli frisk, fasen, jag som vill tränat nu i veckan, kommer nog ta en eller två dagar till o bli frisk. Fy faen, hatar o vara sjuk.

Ne.

See ya
/
Sjuklingen

Kommentera - Och gör mig glad
Postat av: shoegal

uuusch ;/ krya på dig maddä. det suger att va sjuk! tur att man har mannen hemma som ställer upp : ) PUSS BABE


Lämna ett litet avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback