Kalla fakta.



Någon som tittade på Kalla fakta idag? En av sakerna som programmet handlade om var det faktum att HFABs överskott gick till Halmstads Flygplats underskott, vilket gör att alla reparationer som skulle göras här,  "Vision Maratonvägen" inte kommer bli av. Alls.

Att sedan standardsvaret när man pratar med HFAB är "Det fixas i samband med den stora renoveringen", det är ju en helt annan sak.
Sen är det ju normalt att ha mögel i badrummet med, över hela taket? Att man målar över fuktfläckar som kommer utifrån pga att fuktspärren släppt (Det fixas i samband... etc etc bullshit bullshit), att kuddarna som ligger mot väggen känns fuktiga när det är kallt och regnigt ute, det är väl helt okej? Att det går halvmeter långa sprickor ut ifrån fönstret i ena rummet, en yttervägg alltså, så ska det väl vara?

Man blir ju trött på den här skiten. Området är sjukt nergånget. När man står och tittar ut ifrån balkongen så känns det som om man är i ryssland. Balkongerna är dåliga och har alger (grönt klegg) på utsidan och tja. Kan ta ett foto imorgon så ni kan få se. Parkeringsplatserna räcker inte längre till då folk skaffat fler bilar sedan detta miljonbygget byggdes. Folk ställer lite här och var osv.

Har varit så otroligt mycket snack nu sedan "Vision Maratonvägen" drog igång. Även innan för den delen. Det skulle bli så fint här, dom röjde bland buskar och träd och det var så mycket prat om att dom skulle glasa in balkonger ( något det var snack om redan när vi flyttade in, för ett och ett halvt år sedan, då var det något som skulle hända den sommaren).

Är det konstigt att folk flyttar härifrån? Att folk vantrivs? Imorgon skriver jag ett brev/mail till VDn för HFAB där jag frågar när våran vägg ska fixas, när det blir fler parkeringsplatser så folk slutar ställa bilarna i gångarna på parkeringsplatserna och framförallt hur det kan tillåtas att sprickor i ytterväggarna är något "som är vanligt" i dessa lägenheterna  kan vara okej?

Funderar på att skicka mina bilder på fuktfläckarna och hela historien med dem någonstans med. Kalla fakta perhaps? Aja. först skickar jag nog bilderna till VDn. Så man får ett svar från honom.



Klicka här för att se vad jag pratar om
(kalla fakta, Tv4)

Kommentera - Och gör mig glad
Postat av: denise

hm...mögel tror jag att dom enligt lag är skyldiga att fixa direkt? det är ju hälsovådligt...

2008-04-21 @ 10:21:10
Postat av: Bimbo Boy

Åh, tack för den fina kommentaren! :D Kul att du gillar låten. Fortsätt gärna följa bloggen.


Lämna ett litet avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback