En styck smulig hund



Satt nyss och åt frukost med en viss liten vovve i knät ( som tvunget skulle ut o gå halv åtta i morse..Zzzzz ), satt och läste aftonbladet i lugn och ro när jag tittade ner och såg alla smulorna som hade hamnat på stackars Juni ^^


Inatt så låg hon antingen emellan mig och Lasse eller vid min mage. Hon somnar alltid vid min eller Lasses mage och sen vaknar man mitt i natten av att hon ligger med huvudet på kudden brevid en. Speciellt om man ligger med en arm rakt ut, för då har hon halsen på armen och huvudet på kudden, hon älskar att ligga så :) Lilla busungen.


I onsdags var jag hos tandläkaren, och ska dit idag 9.10 igen. Ska laga ett hål. Blä. Fast inte enbart mitt fel att jag fått hålet, jag har nämligen väldigt djupa tandkronor längst in, och dom böjs upp på kanterna typ. Jättesvårt att förklara, men det är iallafall i princip omöjligt att komma åt med tandborsten. 500 spänn kostade det i onsdags och minst 500 idag igen. Yay.. Ska ta och fylla igen dom andra tandkronorna senare, typ nästa månad eller så, för de kostar 300kr per tand så det blir 900kr iomed att hon fyller igen ena sidan redan nu.  Men jag har en så snäll tandläkare så hon fyller igen två till samma pris som en. Så hon tar två på varje sida, totalt sex tänder. men jag betalar bara för tre  :) . Tänker aldrig någonsin byta tandläkare ^^



Får se hur det går för lilla yrvädret idag när det gäller att vara ensam hemma.. När jag kom hem i onsdags så hade hon rivit ner en massa grejor som stod för nära kanten :) Men hon hade inte kissat inne! Bara varit ensam hemma i sisådär.. en och en halv timme. Men när jag kom hem, ja då kan man ju kissa inne sa hon och kissade.. Suuuuck. Så idag blir det till o köra hem direkt ( sitter just nu o funderar på om jag ska ta bilen eller cykeln.. fan jobbigt o cykla uppför kyrkbacken ), lägga in matvarorna och sen ut med henne direkt. Hon har ju nämligen fått för sig att det är OK att kissa inne, hon gör det mitt framför ögonen på mig, helst bakom finbordet i vardagsrummet på parketten (!). Får nog ta o köpa fler kompostgaller och börja spärra av där bakom :) Lilla skitungen.



Aja, ikväll blir det iallfall mat på Pios och sen Sweeney Todd på bio, Sandra och Martin fick vara hundvakter :)  och nu är det dags att flytta den här lilla sovande törnrosan och börja borsta tänderna.



btw. hon är så söt, om hon ligger bekvämt så knorrar hon sött, och om hon ligger och sover och man flyttar på sig eller liknande så knorrar hon på ett annat sätt :) Ett rör-dig-inte-jag-ligger-så-bra-här-knorr :D


btw igen, är jag bäst eller? Dagmatten jag tagit kontakt med, bor bara en liten bit ifrån oss, på maratonvägens början, vi bor ju mitt i :p



Dags o rusa!

Ses!

Kommentera - Och gör mig glad
Postat av: Rally-Sally o Kajsa-Kavat

Hihi låter precis som en riktig
Qvickelyckeflicka ni har skaffat! knorrar och sover på armen...kissar inne i evighet är dessvärre rastypiskt för vissa av oss men det går över hav förtröstan! Juni har säkert varit en del i hundgården också och då tar det lite extra tid. de fattar inte att de gör fel så att man sätter sig ner rakt framför matte spelar ingen roll. dessutom blir man ju så lycklig när ni kommer hem! bara att berömma överdådigt när de små liven sätter sig ute. (jag hade till och med godis till Kajsa som var hopplös fram till första löpet).
Lycka till med allt! det verkar ju gå bra ju!!!Kram från Buskvarnaflickorna och matte

Postat av: Sanna

haha, kommer du inte ihåg sammi då? han var ju i trädgården och sen sprang han in (!) för att kissa hehe.. men det kommer nog det med. Ni får väl börja ensamträna henne lite lugnt. Ska bli skoj att ha henne nästa helg :) Satt ihop mitt soffbord nu! Riktigt tjusigt faktiskt.. :D

2008-02-15 @ 09:13:34
Postat av: Helen

Som Carin skrev, oroa dig inte. Det brukar rätta till sig i skallen på dom när de löper första gången. Det var inte förrän vid första löpet som Lyra liksom verkade säga "Jahaaaaa, var det DET HÄR du menade att jag skulle göra ute." (Henne kunde vi promenera med i kilometervis och ändå skulle det inte kissas förrän vi kom hem och in....)
Kom ihåg att berömma precis när hon kissar ute. Efter hon är klar har hon ingen aning om vad det var hon gjorde bra =D. Guldfiskminne?
Ett tips är att jobba in kommandot "kissa" medan dom kissar också. Kan säga att det är väldigt behändigt att ha =). Lyra tittar på en och sen kissar hon, när man säger "gå och kissa". Även om det inte var så länge sen så krystar hon ut en skvätt. Senja tittar på en... sen händer det inte mer =D (än... vi jobbar på det).

2008-02-15 @ 09:26:26

Lämna ett litet avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback