Jag vill ha:

 En altan, eller en stooor inglasad balkong. Två stycken liggstolar med mjuka kuddar och sköna filtar. Ett bord i mitten där det står en stor godisskål, en stor kanna med vatten och ett gäng bra böcker. En liten vovve ska ligga i den ena stolen, själklart under en filt, och jag ska sitta i den andra. Solen ska skina in genom altan/balkongfönsterna och jag ska vara leeedig leeedig. 
Njuta.



Finns det någon skönare än att ligga i solen när det fortfarande är kallt ute? Speciellt när man sitter på en altan eller inglasad balkong och ligger under en filt och bara myser. Ett gäng böcker, något att dricka och en skål med godis, sen är lyckan gjord. Självklart ska man ju som sagt vara ledig med, så man slipper känna sig stressad över att man ska iväg eller sådär.



Tror förresten att jag börjar bli gammal. Min kropp protesterar över att jag jobbar som en gnu. Dels så fick jag ju dom där konstiga minnesförlustliknande sakerna på en halv sekund två ggr i måndags. Kändes ungefär som om någon släckte hjärnan för en halv sekund och sen satte på det igen, just i tid innan jag kraschade totalt mot marken. Skrev väl iofs bara om den gången jag satt vid datorn och jag höll på att krocka med bordet. Men det hände ute senare på kvällen när jag va ute med Sammi. Helt plötsligt, mitt i ett steg, så försvann allt och jag hann precis få ner benet i marken sisådär en halvmeter åt höger mot var det egentligen skulle hamnat. Helt sjuk känsla. Det värsta är att det är inget som indikerar innan att det är påväg att hända och det känns inte konstigt efteråt. Känns precis som det jag skrev. Att någon släckte hjärnan och sen satte på det en halv sekund senare.  Sen har jag jättesvårt att somna, och även om jag sover längre och lägger mig tidigare så är jag trött som fan. När jag väl sover så sover jag med min 3000 kronors bettskena eftersom jag biter ihop käkarna i sömnen igen. Det värsta är bara det att den hjälper inte längre. Jag har gjort tandmärken på den eftersom jag bitit ihop så hårt och jag har ändå spänningshuvudvärk som kommer ifrån käken. 3000 kronor utslängda på något som uppenbarligen inte fungerar när jag är som mest stressad.  Längtar iallfall till semestern. Två veckor ( förutom torsdagen den 14 feb då jag jobbar 12-20 )semester då bara jag och Juni ska mysa... och Lasse förståss. :)


Ne, dags o äta.


 

Kommentera - Och gör mig glad
Postat av: sanna

"Finns det någon skönare än att ligga i solen när det fortfarande är kallt ute?"
finns det ngt skönare än att ligga i solen när det är över 30 grader varmt ute? :D puss.. ;)

2008-01-17 @ 04:07:42

Lämna ett litet avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback