Önskelista för 2008

 

  • Hus eller bottenvåningslägenhet dimper ner i knät på oss
    Tänkt va härligt att få tag på en lägenhet med trädgård eller ett eget hus! Tyvärr så går ju räntan upp nu så vi har skjutit bostadsrättstankarna åt sidan och med det även hus ( som ändå  va för dyrt  ). Det värsta är att när man är så kräsna som jag och Lasse är så är det svårt att hitta "rätt" hyreslägenhet. HFAB kör ju poängsystem och fast jag har över 1000 poäng ( en poäng per dag man stått i kö ) så är vi låååångt ifrån att hitta en trea på bottenplan. Har titta lite med andra hyresbolag med, kanske dags att göra det lite mer aktivt.
  • Att jag får ett nytt fast jobb där jag trivs.
    Helst ett lugnt jobb så mina stackars handleder får vila lite, gör dock inget om det tidvis är stressigt, så länge man har fasta tider, tänk va skönt att slippa oroa sig för att bli inringd på morgonen, eller att tider ändras till höger och vänster! Kontorsjobb kanske? Helst skulle man kunna ha med sig hund på jobbet, då hade det varit perfekt. Kanske dags att börja söka lite mer aktivt? Ska bara hitta orken.  Bryr mig dock inte om om det är 100% 75% eller 50%. Sålänge det är fasta tider och bra lön, för då kan vi låna mer pengar för bostadsrätt/hus.
  • Juni!
    Att vi köper lilla Juni hade gjort att detta året hade fått en underbar början. Tänk att höra små vinthundstassar på parketten, att ha en egen liten värmedyna i sängen, en egen liten vovve att mysa med och träna med. Underbara tanke, som förhoppningsvis snart blir verklighet.
  • Att vi vinner sisådär fem-tio miljoner
    Så vi kan köpa ett fint hus och renovera upp det precis så som vi vill ha det. Sen kan kanske både jag och Lasse gå ner i tider ( om jag har fått heltidsjobb ) så vi har mer tid för varandra och för våra två hundar ( Nästa hund ska Lasse få välja ut, när vi har råd ^^ ).


Hey, jag säger inte att allt kommer hända, men man kan ju drömma? Jag menar, någongång ska väl vi två olyckskorpar lyckas vinna ngn småpengar? Sist köpte jag ju lotter för 100 kr ( två triss och fem tian ) i hopp om att iaf vinna 25 kr. vi vann... tio kronor. Sån stor tur har vi två.  Resten på listan har väl lite att göra vad vi gör med. Men tjaaa. vi får la se. Söka jobb blir la de första som händer, förutom Juni då.

Kommentera - Och gör mig glad
Postat av: Rally-Sally o Kajsa-Kavat

Lycka till med daten med syrran! Vi tror att det är en toppentjej! Antagligen full av bus...Hälsa Lena från oss! Puss från två löpande flickor som är sååå trötta:-)

Postat av: Helen

Vi håller alla tummar vi har för att vädret inte blir värre än vad det är nu så du kan hälsa på Juni imorgon. Hon är en riktig liten godbit, så jag tror inte du blir besviken. Krama henne från oss =)
//Lyras matte

2008-01-05 @ 18:53:30
URL: http://www.qvanting.se/lyra
Postat av: em

jag hoppas allt slår in för dig detta året ;)

2008-01-05 @ 22:53:34

Lämna ett litet avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback