Sammi Update.


Jag och Sammi har varit ute och gått tre gånger idag, sista gången så va Lasse hemma och blev medtvingad. En kort runda, en lite längre och en långrunda har han fått idag + massor av kel.

För en stund sedan skulle Lasse gå ut en liten kisserunda(fjärde idag) när han ändå skulle leka skorsten ( läs: röka), hör honom stå i hallen och krångla med halsbandet ( modell helstryp ). När han sedan ropar och frågar hur de ska sitta, så svarar jag såklart (förvånat) "Det är ett vanlig helstryp, så krångligt är det väl inte" och går ut för att titta. Då har han satt ihop båda ringarna i kopplet, inte vart det där något helstryp, skrattade långt och länge åt honom och visade sedan hur man förvandlade kedjan med två ringar på vardera sida till ett helstryp.  Han har inte sett ett helstryp på länge har jag en känsla av :) och förra året så hade vi "snör helstrypet" det var nog lite lättare. Men nu har han iallafall lärt sig något nytt :)


Gamlemannen ligger mest och sover hela dagarna, flyttar du dig så flyttar han efter, helst ska han ha lite kel emellan. Han är lite stel i höfterna, men vad annars kan man vänta sig av en tio år gammal golden som har varit valp hela sitt liv. :)  Imorgon ska jag borsta honom när vi är ute, Lasse vågade knappt kela med honom i morse, det var nämligen risk för att han skulle få en egen blond päls :) Han fäller litegranna den här lilla pojken, förra året vi hade honom så hittade vi goldenpälsbollar långt in i mars. ..  .. Men det var nog mer pga vår egna städning. Hm. hm.  Aja, ska fylla i ledighetsansökan ( blir nog två veckor nu och en vecka i mars tillsammans med Lasse) och sen ska jag sova.

Btw. Inatt så snarkade Lasse och Sammi ikapp. Underbart.  Det tillsammans med en slemmig hals, hostningar och täppt näsa gjorde att jag inte sov så mkt inatt :p


Hoppas ni har det bra Sanna, därborta är det säkert varmt och skönt, här kunde man gå utan vantar idag, men jag tror jag väntar med bikinin :)


 


   Alla ni som undrar varför i helskotta jag gjorde detta inlägget så är det som så att Sanna ska hyra en dator därnere att ha i huset, så hon kan hålla koll på oss stackars isbitar här i Sverige, och Sammi förståss. Så hon får en liten Sammi update då och då :) Dock kommer jag skriva det på ett sätt att även ni förstår vad sjutton jag pratar om, även om det ibland slinker in liten internhumor. Jag och Sanna har ju ändå känt varandra sedan barnsben :)




Ha det bra alla!

Kommentera - Och gör mig glad

Lämna ett litet avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback