Sammifjonken

 

  Nu har Sanna lämnat av Sammi här, rastad och klar, så han behöver ingen mer rastning ikväll. Först låg han och tittade lite skumt på oss när vi tittade på TV, men efter lite kli och kel så somnade han och sov en stund. Nu ligger han på mattan i hallen, precis som Lasse förutsåg, och sover. Enklare hund finns inte.
Gå ut med honom ett par gången om dagen, lugna koppelpromenader ( han försvinner om han är lös ), ge honom mat, kela med honom och lek litegranna, sen är han helnöjd. Men sen är han ju ändå 10 år i år med :)
Lille gamlingen. Ska leta upp en gammal handduk i år igen och göra en knut så får han ngt o bita i, sen tycker Lasse om att kampa lite med den med.  Sammi är ju lite konstig när det gäller sånt, handdukar går bra, och sånt som går sönder snabbt, typ. bollar och gosedjur, men ben och andra hårda saker, nääe.  :)


Bytade bort min 9.30-19.30 imorgon, insåg att min röst inte kommer hålla efter en sådan dag. Idag jobbade jag fem timmar och bara det va jobbigt för rösten. Lasse säger åt mig o hålla tyst hela tiden.. Elakingen :p
Mest för att jag inte kan hålla käften, blir alltid så glad när Lasse äntligen kommer hem från jobbet så jag babblar i ett kör :D Men men,  ska försöka vara så tyst som möjligt nu framöver, tills rösten är okej igen. Jobbar bara 14-18.30 imorgon, Sara blev glad, hon fick mer timmar och i princip dubbelt så mkt med pengar för imorgon, iomed att hon tog min tid istället för 14-18.30 :) Men, jag säger som jag sa till henne; inga pengar i världen gör att jag riskerar min röst/hälsa.


Ne, spela lite dator och sen lägga sig o sova.
Ta hand om er.
/ Madde och en trött Sammi



Ps. Letar fortfarande bra sidor där man kan beställa hem koppel, bäddar, halsband, täcken osv.

Kommentera - Och gör mig glad
Postat av: veronika och stefan

hej hej... du kommer inte ångra dig med val av hundras, har själv en IG, en liten Stefan på 1år och 4 månader snart, helt underbar. är sugen på en till, men det är inte sambon. vill tipsa om lite bra sidor...
www.fyrbent.se, billiga saker till hund
www.dogsome.se syr måttanpassade grejer till hunden, sidan är nere för tillfället.
www.tradera.se där kan man hitta det mesta.
även ÖB och Rusta har en massa bra billigt till hund, hundbädd mm. bajspåsehållare har vi köpt på ÖB funkar perfekt.. Lycka till med JUNI//Veronika och Stefan


Lämna ett litet avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback