Stressrelaterat tro?

Andra gången denna månaden som jag får samma symptom. Känns precis som min allergi, men jag har inte ätit något som skulle kunna framkalla det. Samma sak hände efter mina 10 jobbdagar i rad, var ledig i fyra dagar för att sedan jobba sex dagar i rad innan julafton. Nu skulle jag ha jobbat sju dagar i rad, men igår så vaknade jag med halsont. Kan kanske tillägga att detta va det första passet på mkt länge som va eftermiddagspass och endast tre timmar, vilket gjorde att jag slappnade av. Har alltså jobbat först tio dagar i rad, ledig fyra,jobbat sex dagar, ledig julafton ( stressa stressa mellan Lasses pappa och min släkt ), jobbade juldagen, ledig annandag jul och dagen efter det ( hälsa på männskor, äta julmat, städa etc etc ). jobba sju dagar i rad ( inklusive nyårsafton och nyårsdagen ), ledig en dag, sedan jobba 12-20 på lördagen. Nu blev ju slutet lite ändrat iochmed att jag fick gå hem från jobbet igår då halsen blev värre efter min cykeltur till jobbet i minusgrader. Kyla + svullen hals = dåligt. Idag hade jag en ledig dag, och jag sjukanmälde mig även imorgon. Kan behöva vila upp mig så jag slipper detta varje gång jag slappnar av. Bra va de kanske. Dom ringde från jobbet innan. Nu jobbar jag sexdagars vecka även nästa vecka. måndag- lördag. Aja. man får ta de onda med det goda. Jag frågade lite löst om de va okej om jag är ledig två-tre veckor i början på februari, när vi hämtat Juni ( om vi får köpa henne såattsäga ), och det va okej så som det såg ut nu. Och så som jag jobbar nu så har jag faktiskt råd med det + att jag har sisådär 20 semesterdagar att ta ut då jag jobbade som en tok även i somras.

Har inte orkat mkt idag, men har iaf ändrat adress för illustrerad Vetenskap ( äntligen, har ju bara tagit mig ett år, nu slipper iaf mamma o pappa få hem den till dom ) och betalat räkningar ( 1300 kr fattigare ). Sitter för närvarande och svettas som en gris, även efter att jag tagit av mig morgonrocken, febern vill tydligen inte alls ge med sig.

Igår körde jag ju med varmt bad så fort jag kom hem, för att få ner svullnaden i halsen ( och kunna andas lättare ), sen sov jag i tre timmar, uppe en snabbis för att ta två panodil och sen sov jag hela natten fram till klockan nio i morse med en blöt kall handduk för pannan. Ahh. lovely. Kalla handdukar på pannan är sjukt underskattat. Underbart när man mår som .. ehh.. fan. Tack vare den och lite vatten som jag klarade natten utan att spy. Blev grymt hungrig mitt i natten. Men vågade inte gå upp och äta, så det fick bli lite vatten, mest för att se om jag fick behålla det.

Aja. Blir la läkarbesök sen när man hinner, både för att ta lite blodprov osv, för att se vad fan som är fel på mig, sen ska jag försöka få en remiss till röntgen eller liknande för att kolla min handled. Ja, och sen har vi ju dom ringformade utslagen jag får på händerna på jobbet och på överarmarna när jag duschar eller blir varm. Jag är ett enda stort medicinskt mirakel eller ngt. Får ta o kolla upp lite ang. att halsen får såna konstiga ryck när jag slappnar av.

Ne dags o ta en kall dusch o försöka få ner febern litegranna, snart kommer Lasse hem.

Btw. ngn som har ngt bra tips på en bra film man kan se nu när man är hemma o leker Zombie?


Till sist:
Ngt för att uppmuntra er efter detta dystra inlägget:





Ses!


Kommentera - Och gör mig glad

Lämna ett litet avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback