Världens lyckligaste Madeleine



  Japp, här har ni henne! Världens lyckligaste Madeleine. Inte bara kom vi upp till Göteborg för att betala 120 kronor för att springa runt där i .. eh. två timmar.. jag fick träffa Juni med! Och Lena!

och gissa vad?


Den fjärde februari så hämtar vi hem lilla Juni för en provmånad! Tjohoo va glad jag är!

(fast det syns inte på mig just nu, och jag springer inte runt o skriker heller, är nämligen hes som sjutton.. Det bästa är väl det faktum att förra gången min hals va såhär, och jag fortsatte jobba, iofs som telefonintervjuare, men jag pratar mer på Willys, så slutade det med att jag fick överansträngda stämband och en läkare som sa åt mig att vara tyst över valborgsmässoafton för att jag skulle kunna bli okej igen.. ehm. får se hur de går denna gången ^^ )


Så nu letar jag halsband, koppel, matskålar, täcken, leksaker, you name it! Så ge hit massor med bra tips på hemsidor som jag kan förlora mig i min jakt på fina saker till min egna lilla Juni.

Fick även slänga en blick på Senja som satt i buren och sen gosade jag en massa med Juni. Till och med Lasse stod och höll o gosade med Juni :)  Fast han har ju erkänt att han kommer gosa och tycka om henne lika mycket som jag, men hon kommer vara under mitt ansvar, fast han kommer hjälpa till om jag inte är hemma eller är sjuk, han är ju inte elak :) Fast känns som en bra idé att hon är "min" hund. Lättare när jag ska träna henne osv. Fast han är rätt så fäst vid henne redan, och jag, jag är helt förlorad :)



Ne dags att dricka lite mjölk för att lindra mina stackars stämband, snyta mig för trettiotolfte gången idag och försöka överleva natten. Imorgon jobbar jag 10-15.15 sen kommer Sammi på kvällen och sen blire 9.30-19.30 på tisdag... om jag har någon röst kvar då. Hurra för mig! Ta hand om er allihopa där ute!



Kommentera - Och gör mig glad
Postat av: Peter

Vänta bara, Lasse kommer att bli lika fäst som du, tro mig. Once you go IG (Italian Greyhound), there's no turning back! ;)

Postat av: em

GRATTIS GUMMAN :) hoppas provmånaden blir bra ;)

2008-01-07 @ 00:08:21
Postat av: huntard

DET ÄR INGEN HUND!!!!! ;)

2008-01-07 @ 21:17:13
Postat av: Rally-Sally o Kajsa-Kavat

Bevare oss väl!!!Passa på att njuta av lugnet!Ni kommer att älsak lilla Juni bägge två säger matte...Vad kul! Och till huntard så är vi minsann mer hund än de flesta andra fyrbenta kryp som släpas runt på våra gator och torg!Vi är en mkt gammal hundras med många urhundsbeteenden kvar som väldigt många hundar har tappat på vägen. problemet ligger i såfall hos ägarna som inte låter oss göra det vi är bäst på nämligen jaga kaniner och fasaner! DDå är vi små mördarmaskiner som visst är hur tuffa som helst. matte ahr itne sett italienare jaga i grupp men en veterinär hon känner har settd et i sydtyskland och säger att vi egentligen inte är små oskyldiga slamkrypare som vill sova under täcket...men man blir ju lite osm man förväntas vara:-)Lycka till med prinsessan och förvänta er en massa kul upptåg eftersom Juni brås på sin mamma APRIL, världens busfrö och goding.

2008-01-08 @ 13:14:42
URL: http://italienskvinthunds.blogg.se
Postat av: Rally-Sally o Kajsa-Kavat

Glömde säga att ni har en lite jättebra hundaffär i Halmstad där matte har köpt grejjer till oss. Täcken syr man bäst själv eftersom våra ryggar är som ostbågar så står vanliga täcken mest som en strut...lätt som en plätt! Affären ligger (om man kommer från stan över bron)till vänster in på en paralellgata tilld en stora vägen över bron, inte långt från busstationen. Ni får leta! trevlga och hyfsat bra priser har de.

2008-01-08 @ 13:18:31
URL: http://italienskvinthunds.blogg.se

Lämna ett litet avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback