När saker går fel.


None



Har börjat fundera på min framtid mer och mer. Handlederna gick sönder redan när jag arbetade på Peigs för två och ett halvt år sedan. Har inte känt av det på ett tag dock, tack och lov.
Men nu är det dags för ryggen. Big time.

Började få ont i ryggen för sisådär sex veckor sedan när vi gjorde om datorrummet, med en dator på soffbordet så sitter man inte speciellt.. "korrekt".. Men sedan när vi flyttade tillbaka allt till datorrumet så fick jag bara mer och mer ont. Jag sitter kanske inte helt korrekt i datorstolen heller ,men jag ligger iallafall inte ner . :)

Två veckor innan semestern började jag få rejält ont. Då tog jag värktabletter för att ens kunna fungera. Bytade även runt lite tider för att slippa jobba långa dagar för att se om det blev bättre av lite vila. Veckan innan semestern bet jag ihop och tog ännu mer värktabletter och hade bara tre veckor semester och vila i sikte.
Första veckan på semestern så blev det ännu mer värktabletter och till slut även värktabletter innan jag skulle sova för jag kunde inte lägga mig på något sätt som inte gjorde ont. På fredagen gick jag till min läkare.

Lite svullen i ryggen, men hon visste inte alls vad det var. Vi hade funderingar på att det kunde vara någon slags felbelastning efter min hälseneinflammation, men vi visste inte exakt vad. Så hon skrev ut ännu mer Naproxen till mig, samma som jag fick när jag hade hälsporren (Hälseneinflammationen). Fina tabletter som försämrar reaktionsförmågan och kan påverka när man behöver vara skärpt och uppmärksam. Bilkörning? Inte på dom här tabletterna, inte för min del iallfall. Jag har lyckats pricka in "yrsel" på bieffekterna, kul att man var nykter hela midsommar, kommer hem, tar en tablett och vinglar runt o känner sig som om man druckit sedan klockan tolv på dagen. Iallfall. Läkaren skickade mig till en kiropraktor.

Kiropraktorbesöket som ägde rum andra veckan på min semester ställde lite saker till rätta. Tydligen var det en felbelastning som kom iomed hälsporren. Vilket hade gjort att hela mitt bäcken hade satt sig, vilket hade påverkat ryggen och gjort att revbensfästet på höger sida gjorde ont ( jag hade nämligen ont under mitt högra skulderblad). Så hon knäckte loss hela bäckenet, revbensfästet och även nacken eftersom även den var stel.

Smärtan avtog något, men har nu i slutet på veckan kommit tillbaka igen. Så fram med Naproxenen för att inte skrika rakt ut när jag får mina knivhugg. Precis under min nacke har jag även en ganska stor svullnad, nästan som en puckel, var kom den ifrån?

Min sista semestervecka kommer bestå av personalmöte kl 7-8 på tisdagsmorgonen, sen blir det mitt andra kiropraktorbesök på onsdagen och om inte "puckeln" gått ner så blir det ett andra läkarbesök på onsdagen eller torsdagen. Torsd/fred åker vi förhoppningsvis till släktstugan och tar det lugnt med ett gäng böcker och en lös och lycklig Juni :)

Måndagen den 30e Juni är det dags för arbete igen. Förhoppningsvis.




Satt och tittade på lite utbildningar nyss och vad hittar jag? Jo, en KY- läkarsekreterarutbildning här i Halmstad. Något jag har funderat på att bli en längre tid, men inte hittat någon passande utbildning.The catch? Sista ansökningsdag 15 APRIL. Fan fan fan.
Ska ringa dom på måndag och se om utbildningen är full, och när nästa börjar.
Jag vill jag vill jag vill. Wish me luck, kanske, mot alla odds, så finns det platser kvar och kan ta in mig. Första dagen för utbildningen är 1 september. Heltidsutbildning, men bara tre skoldagar i veckan. Så kanske kanske kan jag ha kvar mina tider på Willys med så man får in lite extrapengar och slipper ta så mkt studielån.

Hoppas

See ya



Kommentera - Och gör mig glad
Postat av: Mattias

Låter inte bra alls med din rygg. Det bästa vore nog om du tog ett års semester å bara vilade upp dig. Thailand kanske? Där kan du ju få billig helkroppsmassage också. ;)



Förresten så är du inte ensam om att inte ha druckit något under midsommar, bara så du vet. Det är du å jag Madde... du och jag. :P



Lycka till med utbildningen också, jag håller tummarna. Puss KK! :)

Postat av: Linnea

hej



det låter inte alls bra med din rygg, du är inte så gammal ju. Du ska inte ha så ont redan nu =(

Har du testat att gå till en naprapat? Jag tycker bättre om naprapater, man får först massage - skönt! =) sen är det ju kanonviktigt att inte sitta för länge i samma ställning, inte sitta för länge över huvudtaget. inte sitta fel. jag har haft mkt problem med detta innan, det var jättejobbigt, jag hade då ont i nacken, var stel och det blev såklart spänningshuvudvärk av det. ingen höjdare. så ta hand om dig, det är inte värt det med den smärtan, jag håller tummarna för att du kommer in på din utbildning!



hälsningar

Linnea o Beckan

2008-06-22 @ 12:26:37
URL: http://thewhitecarnation.blogg.se/
Postat av: sanna

hellu. hur går det hos kiropraktorn?.. för det var väl idag du skulle dit..? puss

2008-06-25 @ 10:36:59

Lämna ett litet avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback