JobbJobbJobb

Trodde att denna veckan skulle vara lugn, jobba tre timmar och umgås med Juni resten. Åka och släppa henne på stranden, gå ut o gå långrundor på ön osv, men näehe.

Willys på flygstaden hade nyöppning i tisdags efter ombyggnaden och det kommer myyycket folk.. Sjukt mycket folk. Så torsdag fredag var jag tvungen att åka dit och jobba. Dom ringde nämligen till Willys på Eurostop o frågade om dom kunde lösa ut ngn som kunde hoppa in på flygstaden. Vilket blev jag eftersom jag varit där förr. Jobbade 7.45-17 på torsdagen och 7.45-17.30 på fredagen.
Fredagen innefattade även en dagmatte som inte svarade på morgonen när Lasse skulle lämna Juni.. Han fick istället lämna henne hemma och åka hem på lunchen och gå ut med henne, sen fick jag fjäska för Robin som fick åka ut till flygstaden för o hämta nyckel och sen gå ut med henne. Så det löste sig, men jag var (är) rejält förbannat iomed att jag har betalat henne i förväg innan i veckan.

Idag jobbar jag 12.30-21.15 på flygstaden, japp, jag ska vara här hela veckan. Kul kul. Så ingen ledighet för mig. Har bara fått reda på månd-onsdag än så länge och det ser ut såhär:
Månd(idag): 12.30-21.15
Tisdag: 7.45-16
onsdag: 12.30-21.15

Förvånar mig inte om jag får en sjudagarsvecka eller liknande, det lät så på Ann-britt iallfall när vi pratade tider.

Blä.

Men det ger lite extrapengar iallafall. :)


Ska betala Juni snart med, mejlade Lena idag om att jag ringer henne imorgon så vi kan prata om allt som ska lösas nu när vi har bestämt oss för att behålla Juni.  Måste fixa försäkring, ägarbyte osv. Kul att man jobbar som en dåre när man ska lösa allt sådant, sen måste jag leta efter en ny dagmatte för jag är en aning besviken på den jag har nu. Det enda kravet jag hade var att jag skulle kunna ringa in henne på morgonen (så som jag blir ibland), om hon då inte kunde, fine, men det är bra om hon svarar. En gång har hon inte svarat när jag ringt, så Sanna fick ta henne, en gång kom hon tio minuter sent ( fick cykla som en dåre till jobbet ) och i fredags så dök hon inte upp alls eller svarade i telefon. Har iofs fått sms efteråt om att hon hade kollapsat dagen innan för att hon har hjärtproblem och därför hade legat på akuten hela natten, men kunde hon itne bett sin mamma ringa mig eller ngt? Det hade varit min enda tanke om jag hade varit hon.  Nu körde det ihop sig rejält för Lasse, hade det varit jag som hade lämnat Juni så hade jag ringt Farmor eller ngn av mina vänner som är arbetslösa/sjukskrivna, men Lasse har inga att ringa sådär och jag går inte att få tag på när jag väl har börjat jobba. Stackarn kom försent till jobbet och allt, mitt i bokrean. Jättebraaa.. Inte.
Så dom här tre dagarna som jag vet om tar Sanna Juni, torsdag är Lasse ledig tror jag, och sen får vi se resten av veckan hur det blir där.. Jag vill kunna lite på min dagmatte, inte vara orolig att hon är sen/inte svarar/inte dyker upp alls. Jag kan inte komma försent till jobbet, jag kan verkligen inte det, det gör att någon annan kanske får stanna över eller så kör allt ihop sig med raster osv.


Ne, dags att äta, sen ska vi åka härifrån kvart i tolv så vi hinner inom Sanna innan för att lämna och sen ska jag hinna köpa ngt att äta, blir så sent annars. Kommer hem typ kvart i tio och vill helst sova halv elva om jag ska upp kvart över sex imorgon. yay.



ses!

Kommentera - Och gör mig glad
Postat av: Sanna

Det var på tiden att det kom en liten uppdatering här du!!.. Jag och Juni sitter i soffan med mitt duntäcke.. Hon ligger typ hälften i täcket, hälften i mitt knä.. ska snart gå å släppa henne i rastgården å gå en sväng tänkte jag.. Ska gå på step dans ikväll (!) så då får hon va ensam ngn timme.. Hörs ikväll! Puss

2008-03-03 @ 14:05:08

Lämna ett litet avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback